Facebook adverteren: wat is dat?

Adverteren op Facebook is voor veel bedrijven ontzettend interessant. Dat komt door het enorme bereik en bijna iedereen heeft wel een account (gehad). Tegenwoordig zien we wel een verschuiving qua leeftijd op Facebook. Waar dit vroeger echt een netwerk was voor jongeren daar zien we een verschuiving naar de ouderen. De jongeren haken hierdoor meer en meer af. Maar dat wilt niet zeggen dat er helemaal geen jongeren meer op facebook zitten. Lees gerust even verder over Facebook.

Ads of Organisch

Er is een groot verschil tussen organische en betaalde posts. Je kan namelijk onder de aandacht komen van nieuwe en onbekende potentiele klanten door berichten betaald te plaatsen. Hiermee kan je targetten op mensen die binnen bepaalde interesses liggen. Met organische posts bedoelen we het normale posten van een bericht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een normaal berichtje over jouw diensten of iets wat je hebt meegemaakt. Hierdoor kan je jouw bestaande volgers helemaal up to date houden van de laatste trends en ontwikkelingen binnen jouw organisatie of branche.

Wanneer kies je voor betaald?

Als je nieuwe klanten wilt aantrekken is een betaalde facebook advertentie ideaal. Hiermee kan je bijvoorbeeld laten zien wat je allemaal in huis hebt. Facebook adverteren is dus perfect als je meer omzet wilt halen uit jouw webshop. Want, dit bereik is niet haalbaar met je organische post. Dat komt doordat je veel meer mensen kan bereiken als je dit betaald doen. En uiteindelijk wilt Facebook hier natuurlijk ook aan verdienen. Je maakt simpelweg gebruik van alle data die ze hebben opgebouwd maar die je zelf ook hebt achtergelaten. Heb jij wel eens gebruik gemaakt van het boosten van een bericht of het plaatsen van een advertentie? Dit is overigens ook perfect om meer naamsbekendheid te genereren via het grootste social network van de wereld.