Lokaal vindbaar worden door deze twee tips

Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld zoekt naar ´Verloskundigen Den Haag´ op Google ontvangt de zoeker enkele plaatselijke, lokale resultaten. Omdat het hier gaat om lokale resultaten laat Google naast de normale zoekresultaten ook drie tot vijf resultaten terugkeren als Google Maps resultaat. Deze resultaten zijn zichtbaar onder de advertenties, de SEA resultaten, maar boven de eerste organische resultaten. Wij ontvangen daarom ook vaak de vraag van ondernemingen die lokaal vindbaar willen zijn hoe ze door Google in deze Google Maps resultaten geplaatst kunnen worden. Wij adviseren deze ondernemers om een geoptimaliseerd Google Mijn Bedrijf account te hebben en Structured data – organisation juist in te stellen en toe te voegen aan de website. Klinkt dit voor jou als nieuws en ben je benieuwd naar meer informatie over een geoptimaliseerd Google Mijn Bedrijf account en structured data – organization? Lees dan snel verder!

Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf geeft jou als onderneming de kans een profiel op te geven waarbij je jouw bedrijf gratis oftewel organisch kunt promoten. Je kunt foto’s, een beschrijving en je servicegebied en -verlening toevoegen. Waar Google normaliter tekst gebaseerd is, kun je nu foto’s van jouw bedrijf laten zien. Een kans die je niet kunt laten schieten! Daarnaast kun je een beschrijving van 750 woorden toevoegen. Google kan door de informatie uit dit account jouw bedrijf beter plaatsen en daardoor zul je stijgen in de resultaten.

Structured data – Organisation

Structured data is een technisch verhaal. Structured data is een stuk code dat je toevoegt aan de header van je website. In dit stukje code geef je allerlei informatir over jouw bedrijf mee. Denk hierbij aan de bedrijfsnaam, het adres en het telefoonnummer. Google kan deze code makkelijk af lezen. Doordat Google deze informatie makkelijk kan aflezen leert het jouw bedrijf beter kennen. Wanneer je iemand beter leert kennen vertrouw je diegene beter.