Stand design

Tips voor het inrichten van je beursstand

Na lang wikken en wegen ben je eruit. Je gaat voor het eerst deelnemen aan een beurs. Maar hoe zorg je er nou voor dat je beursdeelname een succes wordt? Met deze vraag zijn wij op onderzoek gegaan. In deze blog geven wij jou de tips voor het inrichten van je beursstand. Want een goede beursstand zorgt voor een maximaal resultaat van je beursdeelname.

Kies de juiste beurs om te exposeren

Een goede beursdeelname begint bij het kiezen van de beurs voor jouw bedrijf. Een tip van ons: bezoek de beurs voordat jij er gaat exposeren. Bekijk goed wie er allemaal op de beurs staan en kijk vooral ook naar de bezoekers die er rondlopen. Wat spreekt hen aan de beurs? Ga gesprekken aan en vergeet geen aantekeningen te maken. Hier kun je vervolgens op terugvallen bij het plannen van jouw beursdeelname.

Stel doelen op

Nu je weet op welke beurs je gaat staan is het belangrijk om doelen te formuleren. Maar hoe doe je dit? Maak de doelen SMART is een tip die wij je willen meegeven. Bedenk goed wie je wil bereiken. Kies daarnaast voor een heldere boodschap die je wilt vertellen aan je doelgroep. De belangrijkste vraag is bij het behalen van welke doelen is je beursdeelname een succes? Door SMART doelen hieraan te koppelen kun je achteraf meten of je deelname geslaagd was of niet? Kies voor een goed stand design Nu komt het aan op het stand design. Misschien wel het belangrijkste voor je beursdeelname. Bedenk van te voren goed wat je wil overbrengen en vertaal dit naar een mooi stand design. De gouden tip is: eenvoud. Kies voor een mooi stand design met een krachtige boodschap. Kies voor een stand design waar niemand omheen kan. Waar de bezoeker haast wel moet kijken omdat hij/zij getrokken wordt door het opvallende design.

Kies voor een duidelijk thema

Een beursstand met een thema zorgt voor de eenvoud die wij al als tip gaven. Kies voor een thema die aansluit bij bijvoorbeeld een marketingcampagne. Zo weet de bezoeker wat de boodschap is. Ook kan je een thema hangen aan een nieuwe dienst die je hebt uitgerold.